Wat een leuke opdracht was dit!
Een gewaagd idee: opzeggen bij je werkgever (waar je al jaren met vastigheid werkt) midden in de COVID19 pandemie, wanneer de halve wereld in lock-down is. Dit om een langgekoesterde droom te realiseren: een eigen zaak in, onder andere, vintage meubelen en bloemen.
Alles, maar dan ook alles starten vanaf een ‘blanco canvas’, zelfs de naam voor de zaak moest nog worden bedacht. En toen werd aan mij gevraagd om het logo te ontwerpen. Yeah!!! Dan gaan we het ook helemaal op-en-top doen!
Dat begint dus met belachelijk veel vragen van mij: Voor het merkinnerlijk: Wat is je kernconcept? Wat is je merk-belofte? Wat is je gewenste merkpersoonlijkheid? Wat zijn je merkwaarden? Wat is je merk-missie? Wat is je merk-visie?
Voor het merkuiterlijk: hoe proeft, hoort, voelt, ziet, ruikt jouw merk? Wat is de taal van jouw klanten, hoe zien zij eruit?
Ben je er nog, of ben je afgehaakt?
Met deze perfecte input stroomt de inspiratie van mijn hoofd naar mijn vingers en ziet merkidentiteit Mevrouw Knispel het licht! Beschuit & muisjes! Een logo dat past als een maatwerkjurk bij de nieuwe business. We zijn er zo blij mee!