Een nagelstyliste neemt het besluit om haar baan bij een schoonheidssalon op te zeggen en als zzp-er een eigen nagelstudio te openen. Uiteraard wordt aan alles gedacht om zo een tevreden klantenkring te gaan opbouwen en ook het bedrijfslogo wordt niet vergeten. Een aantal schetsen later is het besluit genomen welke het moet worden en wordt ik gevraagd om de schets te digitaliseren, zodat deze voor meerdere reclame doeleinden gebruikt kan worden. Voor mij geen ingewikkelde klus.
Toen ik de schetsen zag dacht ik: “Okay, okay, okay, zo zou ik het zelf niet doen, maar wel heel goed dat je je eigen merkidentiteit probeert vorm te geven! Ik ga het zo voor je maken.” Het digitaliseren was prima gelukt, maar het eindresultaat… hmm…
Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan. Op eigen initiatief en voor eigen kosten ben ik het logo gaan vormgeven op mijn manier.
Nadat ik haar logo, die geheel volgens de opdracht was gemaakt, had laten zien heb ik mijn versie voorgelegd. Raad eens welke het uiteindelijk geworden is…